Georg János vagyok. 10 éve
foglalkozom szabadulószobák tervezésével, építésével, illetve tréning programok
készítésével, amelyek célja, hogy egy feladatsor vagy „küldetés” végrehajtása
során vizsgálható és kiértékelhető legyen kis létszámú csapatok egyéni és
csoporthatékonysága.
A programok jellege
A szabaduló-programokban és a
tréning-küldetések során
- készségeket ötvöző összetett feladványok teszik próbára a csapattagokat,
- rejtett
vagy több lépésben kibontható összefüggések nehezítik az állomások
teljesítését,
- olykor
jelentéktelennek tűnő részletek megfigyelésében rejlik egy-egy részmegoldás
kulcsa,
- és
gyakran nem csak az a kérdés, hogy mi a megoldás, hanem az is, hogy vajon mi a
kérdés vagy mi a feladat.
A munkafolyamat kihívása
Számomra a játék-tervezési és
tréningprogram-készítési folyamat legnagyobb kihívása mindig az elkészült
feladatsor nehézségi szintjének alacsonyabbra (majd még alacsonyabbra) állítása
a feladatok könnyítésével. Ugyanis az elkészült programok első, „vágatlan
rendezői változata” rendszerint TÚL NEHÉZNEK, TÚL ÖSSZETETTNEK bizonyul.
Mivel a cél általában az,
hogy a játékos csapatok többsége a megcélzott – jellemzően 60-perces –
időkereten belül sikerre vigye a küldetést, ezért az első tesztek után a
következő lépés a feladatok egyszerűsítése, majd újabb teszteket követően azok
tovább-egyszerűsítése, amíg a program el nem éri a körülbelül 60 perces
játékidőt.
A HyperSzéf, mint családi
program
A nemrég debütált HyperSzéf sorozat
001-es játéka, a "Kódok ösvénye" is így indult. Minden feladat végrehajthatónak bizonyult a tesztek
során, tehát az eredeti, könnyítés nélküli feladatok működtek, de az első
tesztjátékok az átlagosan tapasztalt csapatok körében 3 ÓRA KÖRÜLI,
embertpróbáló időeredményt hoztak. Bőven volt könnyíteni való a feladatokon. Játékról
játékra egyre alacsonyabbra állítottam a feladatok nehézségét, és a játék egyre
közeledett a 60-perces játékidőhöz. A módosítások során végig az volt az érzésem, hogy kár a gondosan
megtervezett eredeti feladatsor – túl nagy kihívásnak bizonyult – elemeiért…
HyperSzéf 001 – „rendezői
változat”
Úgy döntöttem, hogy visszaállítom
az eredeti, könnyítetlen feladatsort, és meghirdetem a Hyperszéf játéksorozat első,
001-es küldetésének eredeti, „rendezői változatát” 3-4-5-fős* Mensa csapatok számára, 120 percre kalibrált játékidővel. (*Az ideális
létszám 4 fő.)
A HyperSzéf alapkoncepciója
NEM zárjuk be a kalandvágyó csapatokat, viszont bezártunk 14 széfet. Minden széfben - ahogy a csapatot körülvevő játéktérben is - a végső megoldáshoz kulcsfontosságú tárgyak, információk, feladványok vannak. Ahhoz, hogy a játékosok a küldetést sikerre vigyék, minden széfet ki kell nyitniuk, minden összefüggést, minden elrejtett tárgyat és információt meg kell találniuk és minden feladatot meg kell oldaniuk.
A játék maximális nehézségi szintű, 120 perces "rendezői változatának" sikeres teljesítésében nagyon jól jön az átlagosnál magasabb intelligencia, de hasonlóan kulcsfontosságú szerepe van
- a csapattagok közötti kommunikációnak,
- a végrehajtáshoz választott játékstratégiának,
- a jó megfigyelőképességnek,
- és ami az egyik legnagyobb tanulság az elmúlt 10 év megfigyelései alapján: hogy képesek-e a résztvevők rugalmasan szemléletet váltani a feladatok végrehajtása során, és feltételezett többdimenziós komplex összefüggések keresése helyett időnként egyszerűen a józan paraszti észre hagyatkozni.
A hely és az idő
A fehérvári teremNeked
játéktere és társalgója 180 percre a csapat rendelkezésére áll, azaz ha a
küldetés végrehajtásához több mint 120 percre lenne szükség, az idő nem akadály,
a játék folytatódik.
Ha két óránál rövidebb vagy
két óra körüli idő alatt sikerre viszi a csapat a küldetést, akkor a 180
percből fennmaradt időben lehetőség van beszélgetésre, eszmecserére (akár a
helyszínre rendelhető ételek elfogyasztása mellett).
Élménygarancia
2012 óta - amikor megnyitottuk az Escape Kalandbázist Fehérváron - tartom magam ahhoz, hogy ha a játék végén egy csapat tagjai egybehangzóan azt mondják, hogy csalódottak a program színvonala kapcsán, akkor úgy tisztességes, ha visszafizetem a játék elején kifizetett részvételi díjat. Ezt továbbra is így tartom fairnek.
A játék díja
A 180-perces időszakot magába
foglaló program díja:
4-fős (ideális létszámú) csapatok esetében 8.000,-Ft/fő.
3-fős csapatok esetében 10.000,-Ft/fő,
5-fős csapatok esetében pedig 7.000,-Ft/fő.
Ha konkrét elképzelésed vagy kérdésed van,
akkor írj nekünk vagy hívj minket!
teremNeked
Székesfehérvár, Gyár u. 23. 1. emelet